Toftlund Børnehave

Toftlund Børnehave

Velkommen til Toftlund Børnehave.

Vi er en lille hyggelig selvejeende institution med forældre indflydelse.

Vi tilbyder dit barn en lille børnehave, hvor hverdagens fokus ligger på læring, tryghed, samvær, leg og udelivet.

Vi er 3 basisgrupper.

Abestuen og Elefantstuen er med de børn, som er mellem  2,9 og 5 år

Løvestuen er en førskolegruppe, hvor børnene starter cirka et års tid før forventet skolestart, og er altså for de 5-6 årige.

Det er vigtigt for os, at skabe et trygt, omsorgsfuldt og motiverende miljø i børnehaven, hvor alle kender alle og hvor børnene leger, lærer og udvikler sig.

Børnehaven ligger midt i Toftlund by og er indrettet med mange små, gode legemiljøer, samt stort køkken/alrum og fællesrum.

Vi ligger tæt på skov, kælkebakke, skole og grønne arealer, og vi bruger byen og nærområdet.

Vi har en god legehave med rum til leg, fordybelse og hygge. Der er blomster, træer, sandkasser, klatrestativ, gynger og bålplads. Der er hjørner og kroge, der er borde og bænke. Der er børnecykler og cykelbane, der er træer med insekter og snegle, og der er plads til leg med vand og meget mere.

De voksne er aktiv deltagende i børnenes hverdag. Vi har fokus på at skabe gode og motiverende forhold og miljøer, og på at skabe helhed og sammenhæng og læring igennem alle dagens processer. Det betyder at hele dagen har værdi.

I vores børnehave må børnene gerne:

• Hygge med morgenmad
  • Lege på tværs af stuerne (vi følger de til enhver tid gældende sundheds-anbefalinger fra myndighederne og kommunen)
  • Sidde på bordet, hvis det gør det nemmere at spille det spil, man er i gang med
  • Tegne, høre musik, få læst en historie, male, sy, lave mad i køkkenet, spille spil, klæde sig ud, bygge huler, cykle, spille bold, grave ned til den anden side af jorden, og hvad vi ellers kan finde på
  • Spise lidt af sin madpakke hvis man er sulten udenfor spisetiderne
  • Lave sjov med vennerne
  • Få mudder under støvlerne, hoppe i vandpytter og plaske med vand
  • Få masser af frisk luft i lungerne og sol på kinderne
  • - og meget meget mere

I vores børnehave vil de voksne gerne

• Skabe en tryg base med en varm og hyggelig atmosfære